//Kako se pripremiti za natječaj koji još nije otvoren?

Kako se pripremiti za natječaj koji još nije otvoren?

Vjerojatno se često puta pitate kako se pripremiti za natječaj koji još uvijek nije otvoren. Naime, svaki natječaj je drugačiji te sadrži kriterije koji se moraju zadovoljiti kako biste bili opravdani prijavitelj. Ukoliko ste opravdani prijavitelj te je vaše ulaganje u skladu s prihvatljivim aktivnostima, slijedi priprema dokumentacije. Naime, dokumentacija nije poznata prije nego se natječaj otvori. Kako ne biste gubili vrijeme te kako biste bili u mogućnosti što prije podnijeti projektnu prijavu, definirajte ove osnovne stvari:

1. Troškovnik – prikupite ponude

Najbitnija stavka svakog projekta je troškovnik. Prije nego počnete s pisanjem dokumentacije pokušajte pridobiti ponude za vašu glavnu investiciju te ostale prihvatljive troškove (npr. promidžba i vidljivost – izrada A3 plakata). Na temelju troškovnika možete vidjeti koliki dio će vam biti sufinanciran te koliki dio ćete pokriti vlastitim sredstvima. Isto tako, vaša investicija mora biti u skladu s vašim financijskim mogućnostima, što će nadležno tijelo sigurno procjenjivati. Imajte na umu kako svaki natječaj ima najviši i najniži iznos potpore, kao i postotke sufinanciranih prihvatljivih troškova te sukladno tome izračunajte najmanji odnosno najviši iznos investicije. Na temelju toga ćete vidjeti je li vaše ulaganje u okvirima visine natječaja.

2. Definirajte ciljana tržišta

Logično je kako se poduzeće  želi plasirati na ciljana tržišta kako bi jačalo svoju konkurentnost i gospodarski položaj. Definirajte ciljana tržišta te razmislite o razlozima odabira istih. Zašto smatrate kako bi vam odabrano tržište pridonijelo širenju poslovanja? Jeste li već prisutni na ciljanom tržištu ili se radi o novom? Kakva je postojeća konkurencija? Ova pitanja ćete objasniti u projektnoj dokumentaciji.

3. Povećanje prihoda od poslovanja, prihoda od izvoza i povećanje broja zaposlenih

Cilj natječaja je ostvarenje definiranih pokazatelja u nadolazećem razdoblju koji su rezultat realizacije projekta. Razmislite o postotnom povećanju prihoda od poslovanja i prihoda od izvoza te koliko ćete ljudi zaposliti vezano za provedbu projekta. Neka vaše procjene budu realne, jer se radi o ugovornim obvezama. U slučaju neostvarivanja navedenih pokazatelja, nadležno tijelo može zahtijevati povrat danih sredstava.

4. Horizontalne teme

Razmislite kako će vaš projekt pridonijeti:

  • promicanju ravnopravnosti oba spola i zabrani diskriminacije, 

  • pristupačnosti za osobe s invaliditetom (npr. pristupačnost građevinama, razumna prilagodba i univerzalni dizajn),

  • održivom razvoju (npr. zelena javna nabava, učinkovitost resursa i sl.),

  • načelu dobrog upravljanja.

Svaki prijavitelj mora zadovoljiti minimalne zakonske zahtjeve pri provedbi horizontalnih politika, čime ostvaruje neutralan utjecaj. U slučaju pozitivnog utjecaja, znači kako se zadovoljavaju uz propisane minimalne zakonske odredbe i horizontalna politika EU.

Pogledajte kako se pripremiti za natječaj za istraživanje, razvoj i inovacije.

Više pogledajte OVDJE.

 

Trebate li pomoć oko pripreme projektne dokumentacije nazovite nas na +385 99 33 47 004 ili nam pošaljite e-mail na info@tiko-pro.hr

Pripremila:

Sandra Dudaš,

HR projekti, Tiko Pro d.o.o.

 

 

 

2018-11-07T08:19:37+00:00