Da li se i vi pitate kako dotjerati inovativne projekte da zablistaju u punom sjaju i gdje se skriva njihova prava ljepota? Razotkrivamo misterij EU projekata i prijave na EU fondove u šest koraka.

Vođenje pripreme razvojno-istraživačkih i inovacijskih projekata za prijavu na natječaje za dobivanje bespovratnih sredstava trenutačno je u EU jedan od najmisterioznijih, ali i najzanimljivijih poslova. Pročitajte što i kako to točno rade iskusni voditelji inovativnih EU projekata na Tiko Pro i zašto je dobar projektni prijedlog puno više od slova na papiru.

Odmah na početku razbijmo neke općenito poznate mitove. Puno poduzetnika nas kontaktira s uvjerenjem da njihov posao završi kad nam kažu svoju poslovnu ideju i kad potpišemo ugovor o suradnji. Kod nas to ne ide tako! Dokazali smo da vaša vizija i ideje vrijede najviše. Naša misija je da u bliskoj suradnji s vama ideju transformiramo u visokokvalitetan projektni prijedlog. Iako svaki inovacijski projekt dizajniramo personalizirano, naša metodologija rada osnovana je na šest temeljnih koraka. 

  1. Ocjena inovacijskog potencijala 

Prije prijave na natječaj potrebno je provjeriti koliko je vaša ideja inovativna. Na vama je da nam predstavite što radi vaša najbliža konkurencija, a mi pripremimo dodatnu analizu provjerenih internetskih izvora te odobrenih projekata s vašeg područja. Ako je vaša inovacijska ideja stvarno izvanredna u usporedbi s drugima, spremni smo na sljedeći korak u našoj suradnji.

2. Upoznavanje s poglavljima iz projektnog prijedloga 

Na našem sljedećem „brainstorming“ sastanku predstavljamo vam projektni prijedlog, njegova poglavlja i početne savjete te upute za stvaranje sadržaja. Na „brainstorming“ su pozvani vaši najbolji stručnjaci s područja tehnologije, marketinga, prodaje i financija, koji će bit važan dio projektnog tima. Isto tako definiramo i osnovna pravila za našu suradnju, vremenske okvire, dužnosti, radni proces i metode rada.

3. Priprema početnog nacrta projektnog prijedloga 

Vjerujemo da ste u fazi razvoja vaše inovacijske ideje već pripremili prezentacije, studije, možda i poslovni plan.  Svi ti dokumenti doprinose pripremi prvog nacrta projektne prijavnice.

Naša uloga je da vaš sadržaj začinimo – analiziramo tekst, ocijenimo gdje su potrebna poboljšanja i kako ćemo vas nadalje usmjeravati. Nakon toga slijedi mnoštvo pitanja s kojima ulazimo u detalje vašeg projekta.

4. »PINGPONG« projektnog prijedloga  

Puno poduzetnika koji imaju vrlo dobre inovacijske ideje prestraše se velike količine svih naših pitanja. Neki čak i razmišljaju o odustajanju zbog potrebnog dodatnog angažmana. No, ubrzo se sjete da žele da evaluacijsko tijelo prepozna potencijal njihove inovacije te ga nagradi novcem. Za to je potrebna akcija, a ne strah! Kad postignete takvo razmišljanje i kad uđete u detalje vašeg projekta, vaša inovativnost dobiva širi kontekst. Počinjete razmišljati i o njenom utjecaju na okolinu i društvo u globalnom smislu. Opisani proces postavljanja pitanja i traženja odgovora nastavlja se dok nismo potpuno zadovoljni s pričom u projektnom prijedlogu.

5. Šlag na torti 

Kao veliki obožavatelji estetike trudimo se da bi vaša prijava na natječaj bila i vizualno privlačna (naravno, ako natječaj to dozvoljava). Zato zajedno dizajniramo infografike te ishodujemo prave fotografije kroz koje dodatno vizualiziramo vašu inovativnu ideju. Bitno je da projektna prijava bude izvanredna i po sadržaju i po grafici.

6. Predaja projekta i čekanje ocjene

Kad »ispoliramo« projektni prijedlog, vrijeme je da evaluatori urade svoju čaroliju. Tako nakon nekoliko mjeseci (odvisno od natječaja) dobijete izvješće o ocijeni projektnog prijedloga. No, bez obzira na to je li vaš projekt prihvaćen ili ne, slobodno si možete čestitati. Naime, dizajniranje visoko kvalitetnog projektnog prijedloga puno je više od samog umetanja velikih riječi s kojima želite osvojiti evaluatore. Proces razmišljanja i izazovi koje ćemo vam postavljati dovesti će vas do novih zaključaka i spoznaja o vašem poslovanju pomoću kojih ćete ojačati rast vašeg poduzeća te njegovu dodanu vrijednost. Što više od toga još možete zaželjeti?

Autorica: Tea Markotić, mag. oec.

Voditeljica EU projekata TIKO PRO

By |2019-04-05T12:41:14+00:00April 5th, 2019|Poslovne prilike|0 Comments