Današnje gospodarsko okruženje i dinamika u kojoj se nalazi poduzetnički svijet potiče poduzetnike da pronađu način kako se istaknuti, povećati prihode, smanjiti troškove odnosno kako biti bolji od konkurencije. Surađivanje s konzultantima jedan je od načina kako osigurati rast, međutim odabir pravog i iskusnog konzultanta predstavlja izazov za svako poduzeće.

Prijava na natječaje u sklopu EU fondova predstavlja jedan od mehanizama stvaranja uspješne poslovne inteligencije te podizanja imidža, kao što je u prošlom članku pisala kolegica Lana Labinjan. Na iste vas mogu prijaviti konzultanti koji će vas pratiti prilikom apliciranja te provedbe projektnih aktivnosti. Međutim, poduzeća si postavljaju jedno pitanje – je li smisleno angažirati konzultanta ili možemo sami napraviti prijavu?

Prijava na EU natječaje predstavlja kompleksan proces koji zahtijeva iskustvo i detaljan pristup. Izvanredan i odgovarajući projekt je prijekopotreban, međutim prijavom na natječaj trebate „prodati“ svoju projektnu ideju te pritom paziti da je isti u skladu s kontekstom i pravilima EU politike.  Naime, nismo jednom čuli kako se poduzeće samo prijavilo, međutim projekt im je bio odbačen ili odbijen odnosno negativno ocijenjen zbog npr. nepodnošenja obveznog dokumenta ili zbog neisticanja svih bitnih informacija definiranih u bodovniku i sl. Sad se mnogi pitaju – bodovnik, što je to? Još jedan „alat“ putem kojeg možete zaključiti jeste li opravdani prijavitelj zbrajanjem mogućih maksimalnih bodova sukladno vašoj projektnoj ideji. Nadalje, znate li da određene informacije vezane za natječaj možete pronaći isključivo u pitanjima i odgovorima? Konzultant je dužan pratiti redovitu objavu istih i tražiti odgovore na nedoumice na desetke i desetke stranica, ovisno o veličini i težini natječaja. Navedeni elementi samo su mali dio natječajnog mozaika koji su put do uspješne prijave. Za kvalitetnu prijavu, ne smijete zanemariti niti jedan od brojnih dijelova.

Poduzetnici zaboravljaju da papir sve može podnijeti, međutim realizacija napisanog projekta zahtijeva točnost i znanje. Dođe li do velikih grešaka prilikom provedbe projekta postoji mogućnost vraćanja bespovratnih sredstava. Stručnjak za upravljanje projekta i javne nabave je gotovo nužan u vašem poduzeću iz nekoliko razloga: razumijevanje natječaja, poznavanje pravila provedbe te njegovog fokusa na vaše projektne aktivnosti. Osobe u vašem poduzeću, u pravilu, uz sve svoje obveze i nedostatak znanja ne mogu koncentrirano raditi provedbu projekta, jer isto može oduzeti puno energije i vremena.

Poduzetnici često puta negativno nastupaju do cijene usluge konzultanta, jer je teško procijeniti što je rezultat njihovog rada. Usluga konzultanta nije opipljiva, a i prilikom prijave na natječaj ne može se garantirati prolaznost projekta, jer je krajnja odluka na evaluatoru. Međutim, konzultant nije zadužen samo za stavljanje točke i zareza. Konzultantova uloga je itekako velika, on vas administrativno rasterećuje, redovito prati sve promjene i informacije vezane za natječaj, zna kako pristupiti određenim situacijama, gdje su tzv. „cake“, mora paziti na svu europsku regulativu (uredbe, direktive i sl.) te mora razumjeti vašu projektnu ideju (npr. inovacije) kako bi je s vama razvijao što zahtijeva dodatno učenje i proučavanje određenog područja. Gledajući svoje kolege mogu potvrditi da konzultant živi vaš projekt. O njemu se raspravlja na sastancima, radi se prekovremeno, vikendima, blagdanima, a sve kako bi se projekt podnio u roku te kako bi postigao visoku razinu kvalitete s ciljem osiguranja prolaznosti odnosno kako bi upravljanje projektom bilo što dosljednije.

Neka vam reference i uspjesi konzultanta budu niti vodilja prilikom odabira istog. Možda ćete ponekad platiti veću cijenu, ali ćete dobiti puno više. Dobit ćete potrebnu ekspertizu koja će vas, u većini slučajeva, dovesti do uspješno ocijenjenog projekta.

Konzultanti su dodana vrijednost vašem cjelovitom projektnom mozaiku!

Sandra Dudaš, TIKO PRO

By |2019-09-06T11:25:36+00:00September 6th, 2019|Poslovne prilike|0 Comments